5 Nisan 2016 Salı

C# Random İle Tekrarsız Sayı Üretme



Bu örnekte tekrarsız rastgele sayı üretme kodlarını yazdık.Bunun için ilk olarak random nesnesi sonrasında int dizisi oluşturduk.Ben burada 10 sayı üretmesini istediğim için toplam dizi elemanını 10 yaptım.Dilerseniz siz dizi sayısını kullanıcıya girdirebilirsiniz.Sonraki işlemde for döngüsü kullanarak rastgele sayı üretmesi sağladım, üretilen sayılarıda dizi değişkenine attım.Sonrasında yeni bir for döngüsü içinde if kontrolü kullanarak dizi içine atılmış elemanlarla yeni oluşturulan elemanları karşılaştırmasını istedim.Eğer sayılar aynı ise goto kodu ile tekrar sayı üretmesini aksi taktirde işleme devam etmesini sağladım.


static void Main(string[] args)
        {
            Random random = new Random();
            int[] dizi = new int[10];

            for(int j=0; j<dizi.Length; j++)
            {
                etiket:
                dizi[j] = random.Next(1, 11);
                for(int i=0; i<j; i++)
                {
                    if (dizi[j] == dizi[i])
                    {
                        goto etiket;
                    }
                }
            }

            for (int j = 0; j < dizi.Length; j++)
                Console.WriteLine(dizi[j]);

            Console.ReadKey();
        }

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder